Het Atlas College leert je schitteren!
bestuur bestuur bestuur bestuur bestuur bestuur bestuur bestuur bestuur bestuur

Vertraging datanetwerk Atlas College

4 oktober 2017

Sinds het einde van de zomervakantieperiode ervaren we in toenemende mate, vertragingen van het datanetwerk. Dit uit zich o.a. in traag Outlook, Zermelo en ander internetgebruik. ICT-Service is bezig met het verbeteren van het datanetwerk door o.a. elke locatie van een eigen internetverbinding te voorzien. Deze implementatie is ingrijpend en verloopt niet snel.

Om de huidige vertraging via een workaround (oftewel een alternatieve oplossing voor een probleem) snel aan te pakken is er een stap gemaakt waarbij het Newtondeel van het netwerk vervroegd in de nieuwe omgeving is geplaatst. Deze tussenoplossing brengt echter ook een (tijdelijk) nadeel, want medewerkers van Newton moeten bij een bezoek aan een van de andere locaties gebruik maken van de wifi Atlas-Portal, het wifi gastnetwerk. Omgekeerd moeten medewerkers van buiten Newton die op de Newtonlocatie komen, daar ook gebruik van maken. Overigens ondervinden medewerkers van Newton die op hun eigen locatie werken geen verandering.

Na het implementeren van bovenstaande workaround gaat ICT-service verder met het verbeteren van het datanetwerk. Deze verbetering moet vóór de kerstvakantie afgerond zijn. Het kan ook sneller verlopen; dit hangt af van de oplevering van fysieke verbindingen op de locaties. Op dit moment wachten we op groen licht van de aannemer. Als de verbetering aan het netwerk is afgerond beschikt iedere locatie over een eigen internetverbinding. 

Het Atlas College leert je schitteren!